zondag 30 maart 2014

Zaterdag, 29 maart


Vandaag begon ik met het maken van mijn beloningssysteem. Gisteren had ik dan nog enkele dingen gekocht zodat ik er kon aan beginnen. Maar voor dat ik daar aan begon, heb ik mijn lessen voor maandag eens bekeken. Ik schreef al in kort op wat ik er kon van maken. Als ik het even beu was van aan mijn beloningssysteem te werken, maakte ik al een les helemaal af. In de namiddag nam ik even pauze en gingen we met enkelen naar de zoo. We namen de fiets. Het was maar een kwartiertje rijden tot daar. Als we nog maar net binnenkwamen, zagen we een slang. Een slang dat niet in een kooi of zo moest zitten. Nee, het was er één dat gewoon in het wild leeft. 



We maakten onze rondtoer door het park. We zagen veel verschillende dieren. Er waren veel soorten vogels, slangen, apen,… De apen vond ik echt heel leuk om naar te kijken. Hoe die zich voortbewegen en van hier naar daar slingeren en springen. 

















Echt leuk om naar te kijken. Voor de rest was er ook een hele grote speeltuin aan het domein. Dit is eigenlijk de perfecte plek om met jonge kinderen naar toe te gaan. 




Als we daar even waren, zagen we ook dat er een kraampje was waar je schaafijs kan kopen. Er waren er die dit al gegeten hadden en dit heel lekker vonden. Ik wou het ook wel eens proberen. Het smaakte inderdaad heel lekker. Ze maken dit door van één groot blok ijs, ijs af te schrapen. Dit doen ze in een beker en dan kan je voor een siroop kiezen dat er over komt. Dat is dan een smaak dat je zelf kiest. Ik koos voor markousa. Nu ik dit geproefd heb, vind ik dit echt zo lekker! 






Toen we terug thuis waren, maakte ik het beloningssysteem helemaal af.
Het beloningssysteem werkt zo dat iedereen achter zijn naam een duimspijker krijgt. Als ze flink zijn, goed gewerkt hebben, kan die duimspijker een plaatsje opschuiven. Ben je op het einde van de rij dan krijg je een beloning. Deze mogen ze zelf kiezen. Dat kan zijn een spelletje, iets vroeger gaan spelen, een verhaaltje,...




Daarna was het vlug tijd om te eten. Na het eten begon ik een beetje te schrijven aan mijn blog. Soms is het weer even diep nadenken wat we allemaal gedaan hebben. Morgen wordt nog een drukke dag waarop ik veel wil doen. Ik moet nog werken aan mijn lessen en mijn project maar morgen is er ook een cultuurfestival. Dit lijkt me ook wel de moeite waard om eens langs te gaan. 

2 opmerkingen:

  1. Zo lovend over Markousa :D.. Daar ga je ons allemaal eens moeten kennis mee laten maken he! ;)
    Zeer benieuwd naar het cultuurfestival, zeker bijzijn! :)

    Dylan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Spannend en leuk allemaal :)

    PS
    Let op voor 'die-dat' verwarring!

    Antoine L

    BeantwoordenVerwijderen