dinsdag 25 maart 2014

Woensdag, 19 maart

Vandaag hebben we weer even moeten schuilen voor de regen. Gelukkig hield het na een 5 à 10 minuten op met regenen en konden we weer verder met de fiets. Ik heb weer enkele lessen mogen gegeven. De mentor is heel enthousiast en schrijft en zegt veel positieve commentaar. Dat is heel fijn. Ze gebruikt ook al het materiaal dat ik tot nu toe maakte. Als er moet opgehaald of uitgedeeld worden vraagt ze wie er verantwoordelijk is. Ze gebruikt ook de kaarten waar ik de vakken heb opgeschreven. Dit doet ze wel op een andere manier als voorzien maar dat vind ik niet zo erg. Ik ben al heel blij dat ze het heel leuk vindt en apprecieert en dat ze er dus ook gebruik van maakt. Dat geeft echt het gevoel dat al je tijd en werk hier geapprecieerd wordt. Heel fijn!


De mentor wil graag dat ik nog allerlei dingen bij maak. Ik ga dit zo goed mogelijk proberen klaar te krijgen. Zo zouden we nog een afsprakenblad, verjaardagskalender, leeshoek, klasthema,… willen.
We waren de dag begonnen met het verdelen van de taken. Dan konden de leerlingen meteen aan de slag als uitdeler. De mentor gebruikte het takenbord ook; dat is heel fijn. Ze gebruikt ook de kaartjes voor de verschillende vakken aan te duiden.
De leerlingen hadden repetitie over de voedselpiramide. Deze ziet er wel iets anders uit als bij ons. De leerkracht had hiervan achteraan de klas een poster hangen. Deze wou ze bedekken want anders zou de test te makkelijk geweest zijn. Ik moest dus heel de tijd met een doek ervoor staan. Na de test hadden ze pap gedronken.
Mijn beide lessen zijn heel goed verlopen. Het spelletje rekenkampioen vinden ze heel leuk. Ik moet wel regelmatig nog eens goed met hen afspreken dat ze hun vinger moeten opsteken als ze iets willen zeggen of antwoorden.
Bij de les van het woordpakket ging ook alles goed. 


Ze vonden de instap heel leuk. Ik speelde namelijk pictionary. Ze hebben goed meegewerkt en daarom mocht iemand een spelletje uit de doos trekken. Het was een uitbeeldspelletje. De leerlingen amuseerden zich duidelijk. Ik heb deze les geen woordstroken gebruikt maar ik heb ze gewoon aan het bord geplakt want ik merkte dat de kleur van het bord los kwam met de plakband. Dit is niet de bedoeling want het is al zo moeilijk om op het bord te schrijven.

Verder werkte ik terug voor school. Ik maakte mijn lessen en probeerde even te skypen want er was internet. Maar na nog geen 10 minuten was het weer gedaan. Jammer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten