zondag 30 maart 2014

Vrijdag, 28 maart

We gingen vandaag naar school achter onze onderwerpen voor maandag. Ik maakte nog enkele afspraken met mijn mentor en moest nog enkele dingen vragen want in de namiddag zou ik enkele materialen aankopen voor de klas en de school. Er was vandaag weer een meisje jarig in mijn klas. Het was best wel grappig. Ik kwam toe op school en iedereen kwam naar mij en kwam me omhelzen. Echt super leuk! Ze waren zo blij om mij terug te zien. “Juf, ik heb je gemist!” “Wanneer kom je terug?” Toen riepen ze ook vlug de jarige. Ze had ook al veel bloemen gekregen en had een mooi kleedje aan. Op hun verjaardag mag dit allemaal. Toen kwam ze vlug nog aanlopen met een zakje snoep die ze ook voor mij had meegebracht. Echt zo lief! Iedereen had het al gekregen en nu was ze aan het wachten tot ze het aan mij kon geven. Dat vond ik zo leuk!


Daarna ging ik nog een kijkje nemen in de mediatheek van de school. Ik dacht daar nog een beetje informatie te vinden voor mijn eindwerk. Dat heb ik niet gevonden. Er waren alleen maar boekje voor de kinderen zelf te lezen. Wat ik ook tegen kwam, waren een paar opgezette beestjes. Vond ik best maar eng om in de bib terug te vinden. 





Na school gingen Kim en ik in 3 verschillende winkels om onze spullen te kopen. We vroegen in elke winkel opnieuw of we alles daar aan de kant konden laten staan tot we straks met de taxi alles konden komen ophalen. Dat was geen probleem. Dus gingen we naar de volgende winkel met dezelfde vraag. We keken overal goed rond en namen onze tijd om alles goed uit te kiezen. Na de verschillende winkels gedaan te hebben, kregen we wel een beetje honger. Ik had gezien dat we al iets waren tegengekomen waar je kon eten maar wat het juist was, wist ik niet. We passeerden daar terug en keken wat we daar konden eten. Het was een soort Mac Donalds. Je kon er enkel rechtstaan om te eten, wel grappig. Maar die hamburger en frietjes hebben ons zo gesmaakt. 




Toen we terug op krachten waren gekomen, moesten we nog even boodschappen doen voor de komende dagen. Toen we thuiskwamen, hebben we ons even neergezet want het was weeral een vermoeiende dag geweest. Het was ondertussen al 16uur30. Tegen 17uur30 was onze taxi er. Samen met Chico keerden we naar alle winkels terug om onze spullen op te halen en te betalen. Chico was heel behulpzaam en kwam ons meehelpen met het dragen van alle spullen. Hij zei dat de school wel heel blij zou zijn met al deze spullen. Laat het ons hopen!


Ons huis is ondertussen ook een beetje een opslagplaats geworden:




Rond 19uur15 waren we terug thuis. Toen hadden enkele huisgenoten voor een heerlijke spinaziepuree met kippenworst gezorgd. Dat was heel lekker! Dan maakten we ons allemaal klaar en gingen we samen naar de karaoke. Dit was heel gezellig. Er was wel niet zoveel volk. 



Ik was die avond zo moe. Ik was blij toen we terug thuis waren. Enkelen gingen nog een stapje in de wereld zetten. Daar had ik ook wel zin in maar ik was te moe. Ik kroop dus in mijn bed en viel als een blok in slaap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten