dinsdag 25 maart 2014

Maandag, 17 maart

In de voormiddag heb ik de laatste dingen afgewerkt en alles al klaargezet, wat ik moest meenemen de dag nadien. Tegen 1 uur waren we via een kotgenoot uitgenodigd bij een Hindoestaanse familie. Daar mochten we van heel wat lekkere dingen eten en drinken. Er was roti, kroketten en nog een soort koekje. Er was ook voldoende te drinken. Er was cola maar ook verschillende smaken van ‘Fernandes’. Dat is een soort limonade. Sommige drankjes vind ik heel leuker, andere minder. Het is ook wel heel zoet. Er waren nog veel andere mensen uitgenodigd. Het was daar dus een gezellige boel. De mensen waren ook zo vriendelijk en gastvrij. Ze hebben heel vaak gevraagd of we nog iets moesten hebben. Maar we hadden al zoveel op. Ik kon echt niet meer.

een foto VOOR we gingen feesten








Ze hadden zelf ook al met veel poeders, verf, kleurtjes en water gespeeld. Wij waren nog helemaal proper maar daar hebben zij vlug verandering in gebracht. We werden langs alle kanten ‘bekogeld’. Ik kreeg ook een hele emmer water over me heen. Gelukkig is het hier steeds warm en kan dat geen kwaad. 


Van daar gingen we verder naar de Palmentuin. Eerst zouden we te voet gaan maar dit leek verder dan gedacht. Onderweg kwamen we een taxibedrijf tegen. Die bracht ons dan naar daar. Gelukkig dat we zo mee in de auto mochten.


Daar gingen we ons ook helemaal laten gaan met de kleurtjes. We zagen er al vlug heel anders uit. Het was er echt heel gezellig. Iedereen deed poeder op iedereen, zelfs op mensen die we niet kennen. Heel leuk, want iedereen was goedgezind en in feeststemming. Er was ook fijne muziek. We kwamen nog enkele anderen tegen die we kenden. Zo kwamen we Eva, Eline, Jane en Stijn tegen met hun vrienden. Later kwamen we ook nog Leen tegen. Dat is een meisje van onze school die hier met een andere organisatie is.

enkele van de vele sfeerfoto's:






Er was ook een wedstrijd. Er waren 5 verschillende ploegen en die moesten om ter vlugst een mensenpiramide maken om zo een ketel met een rare vloeistof over hun hoofd te gieten. Wie dit het vlugst kon, was de winnaar.


We bleven nog even in de Palmentuin zitten en besloten dan om naar het Onafhankelijkheidsplein te gaan. Je ziet, je kon op veel verschillende plaatsen vieren. Op het plein was er al een hele leuke sfeer. Je kreeg het gevoel op een festival te zijn. Heel leuke muziek. We amuseerden ons echt goed. Rond 9 uur keerden we terug naar huis. 





zo zagen we er uit NA het feesten


Dan moesten we ons allemaal gaan douchen want we zagen er nogal gekleurd uit J
Ik waste me wel 3 keer en alle kleur was nog niet weg. Het zal er na een paar keer (hopelijk) wel af zijn.

Ik at nog iets want het was van onder de middag geleden dat ik had gegeten. Daarna zocht ik mijn bed op want het was de dag nadien weer vroeg opstaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten