zaterdag 1 maart 2014

Zondag, 23 februari

Ik had echt een hele slechte nacht achter de rug. Ik werd gewoon zot van de pijn en de jeuk. Ik wist niet meer wat ik moest doen. Ik heb verschillende producten gewreven, gedoucht,… uiteindelijk toch nog even kunnen slapen. Als ik wakker was, moest ik me heel vlug beginnen klaarmaken. We gingen met de meisjes vanop kot een dagje naar het strand. We hadden op voorhand een taxi gevraagd, Chico. Dat is de chauffeur die ons regelmatig vervoert. Het was wel een uurtje rijden maar dat was zo voorbij gevlogen. We maakten er een gezellige boel van door luid mee te zingen op de verschillende liedjes op de cd’s. 


We maakten ook even een tussenstop om nog iets te kopen voor te drinken. Als we aankwamen, was het nog een beetje bewolkt maar toch smeerden we ons allemaal goed in want je verbrandt hier voor dat je het weet. We legden onze handdoek open en genoten van het warme weer. Ik had ook een boek mee waar ik bijna heel de namiddag heb in gelezen. We hadden onze boterhammetjes mee dus konden we gezellig picknicken. Omdat ik voelde dat ik niet zo goed meer tegen de zon kon, had ik me meer in de schaduw gezet. Af en toe namen we een verfrissende duik in het water. Het was wel een beetje angstaanjagend want er is een stukje van de rivier afgesloten waar je dus mag in zwemmen maar aan de andere kant van het net zwemmen piranha’s. Toch wel even een rare/enge gedachte. 





Chico was iets vroeger dan we hadden afgesproken en hij had Parbobier mee en bananenchips. Dit zijn twee typische producten van hier. Het was lekker verfrissend maar bier is toch niet helemaal mijn ding. Het was wel een zeer aangename verrassing. Hij vertelde ons nog enkele leuke verhalen. Rond 5 uur zijn we dan vertrokken want op de terugweg wou hij ons nog een paar dingen laten zien. Heel leuk!
Zo reden we over een enorme brug. Het uitzicht dat we vandaar hadden was echt fantastisch! Ik zou deze brug niet meteen met de fiets willen oversteken maar ik had ook al horen zeggen dat je deze ook niet mag oversteken met de fiets.









Als we de brug over waren, maakten we nog een stop aan enkele beelden. Dit waren goden vanuit het Hindoeïsme. Hier maakten we enkele foto’s. Er kwamen nog enkele mensen toe en die gaven ook nog een klein woordje uitleg over de beelden. 




Als we thuis kwamen, voelde ik me echt niet lekker. Ik had zo een last van die muggenbeten. We hadden die avond dan nog een afspraak met Tjitra voor een paar afspraken in verband met onze verblijfplaats en we gaan misschien een weekje naar het binnenland om daar een schooltje te bekijken. Het zou er daar naar het schijnt heel anders aan toe gaan dan in de school waar we nu zijn. Volgende zondag gaan we hier meer over weten. Best wel spannend! Als ze dan vroeg hoe het met me was, vertelde ik over mijn muggenbeten en dat ik er zo een last van had. Ze zei dat ik het veel vroeger moest melden want dat ik er waarschijnlijk een allergische reactie op maakte. Tjitra was heel lief en ze belde meteen nog naar een dokter en ging met ons naar daar. De dokter zei dus dat het een allergische reactie was en schreef mij een antibiotica voor. Ik kreeg ook nog een andere soort pilletjes en een zalf. We konden deze nog gaan halen bij de apotheker. Als we daar aan kwamen hadden we geluk want hij had net alles afgesloten terwijl hij eigenlijk nog een uur moest openhouden. Hij heeft dan toch nog alles kunnen geven. Als ik thuiskwam, heb ik meteen alles ingenomen en ben ik gaan slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten