dinsdag 11 maart 2014

Dinsdag, 4 maart

De leerlingen waren vlug weg met het MAB-materiaal. De leerkracht en leerlingen vonden het heel leuk om er mee te werken. 


Ik had ook een schriftles. Ik had een hele tekening gemaakt voor mijn bewegingsverhaal te verduidelijken. De kinderen hebben deze les zich voorbeeldig gedragen. 



Ik heb hen dus ook beloond met een tussendoortje. Dit vonden ze natuurlijk super leuk.

liedje: 'en de korokodil':


Er waren vandaag verschillende mensen jarig. Er was een leerkracht en een leerling jarig. Ik werd met allerlei lekkernijen verwend. Ik kreeg 2 loempia’s en een beker frisdrank. Van de andere jarige kreeg ik een groot stuk taart. Ik heb het opgegeten en vond het best wel lekker. (De mensen die mij kennen, weten dat ik dit normaal echt niet graag eet)


Er was vandaag ook een Surinaamse stagiaire in de klas. Zij moest maar één les geven. Ik vroeg haar waar zij hun materiaal gingen kopen want ze had een grote poster bij waar ze een honderdveld had op getekend. Ze legde me uit waar het was en op de terugweg gingen we daar al eens langs. Daar zal ik waarschijnlijk wel verschillende dingen kunnen vinden dat de school zal kunnen gebruiken.
Na school ging ik nog even bij de zorgcoördinator langs en zij heeft me veel verteld over hoe ze bepaalde dingen aanpakken. Soms was het moeilijk om te verstaan omdat ze toch wel andere termen gebruiken. Maar uiteindelijk heb ik alles toch goed verstaan. Ze was heel vriendelijk en zei dat ik haar nog altijd dingen mocht komen vragen als er iets niet duidelijk was.
We gingen dus nog even langs die winkel met schoolspullen maar eenmaal thuis gekomen, gingen we weer aan de slag voor de lessen voor de volgende dag.

Vandaag was er ook iemand van onze kotgenoten jarig. Zij mocht kiezen waar we ‘s avonds gingen eten. Ze had in een boekje gelezen dat er ergens een restaurant was waar je heel lekker Italiaans kan eten. Daar gingen we met zijn allen naartoe. Het was daar echt heerlijk! Ze had een goede keuze gemaakt.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten