maandag 10 maart 2014

Zondag, 2 maart

We maakten ons klaar om naar het museum, Fort Zeelandia, te vertrekken. We lazen in een boekje dat op zondag er een gratis gids was. Dit was mooi meegenomen. Het museum vertelde ons over de geschiedenis van Suriname en over de grote slavernij in Suriname. Het was interessant en mooi om te zien. Het was wel jammer dat onze gids niet zo super was. Ze kon veel vertellen maar ze sprong een beetje van ‘de hak op de tak’ waardoor ik niet goed kon volgen. Gelukkig hingen er ook vele teksten omhoog en konden we af en toe een filmpje zien.







Eenmaal dat we terug thuis kwamen, hebben we gegeten en ging ik terug aan de slag voor mijn lessen. Hier ben ik nog een hele tijd aan bezig geweest. We gingen ook nog heel even langs bij Tjitra voor uitleg over het binnenland. Ik zie het al helemaal zitten! Van 5 tot 13 april zullen we een weekje in Brokoponto verblijven. Hier kijk ik echt naar uit. We gaan daar ook één van onze projecten mogen uitvoeren. Leuk, leuk, leuk! J
’s Avonds gingen we op blauwgrond gaan eten. We namen allemaal iets typisch van hier. Ik nam Bami. Dit was heel lekker maar het was zoveel! Ik kreeg het echt niet op.



Als we thuiskwamen, keek ik alles nog eens na om de dag nadien mijn eerste lesjes hier goed te kunnen geven.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten