dinsdag 11 maart 2014

Woensdag, 5 maart

Vandaag moest ik maar 1 les rekenen geven want we gingen ook naar het boekenfestival. Ik heb de leerlingen vandaag in groep laten werken. Ik had eerst heel goede afspraken gemaakt met hen. Ze hebben dit echt zeer goed gedaan. Ik was echt trots dat het zo goed was gelopen. Ik heb hen dan ook verschillende keren een compliment gegeven. We waren ook net op tijd klaar om te vertrekken naar het boekenfestival. We deden nog een kort spelletje en gingen dan naar de bus.






De busrit op zich was ook wel al een leuke ervaring. De bus zat gezellig vol. Als we toekwamen op het festival, aten we nog ons tussendoortje.







Dan kregen we een blad met de planning op waar we om welk uur moesten zijn. We konden 3 standen gaan bezoeken. De kinderen vonden het heel leuk. Er was een stand waar we eerst een verhaal te horen kregen. Daarna zagen we daar nog een film over en dan zongen we een lied bij het verhaal. Deze stand vonden de kinderen het leukst.







Bij de tweede stand was er een schrijfster die een stuk van haar boek had voorgelezen. Daarna mochten de leerlingen nog iets van haar kopen maar dat heeft niemand gedaan.



De laatste stand vond ik persoonlijk een beetje moeilijk. Daar hadden ze het over erfgoed. Ik had de indruk dat de leerlingen de andere standen leuker vonden.


Toen was het al tijd om terug te keren. We moesten nog even wachten op de bus. Het was daar heel druk en de kinderen wouden overal rondlopen. Ik had echt schrik dat we iemand zouden kwijtraken. Gelukkig was de bus daar dan vlug en konden we terug naar school vertrekken. Als we aankwamen, was het nog maar 10 minuutjes voor de school gedaan was.

1 opmerking:

  1. Dag Sarah, hier juf Els, collega van mama. Ik bekeek met heel veel nieuwsgierigheid je blog. De foto's zijn prachtig, zo ook je vlechtjes. Mijn eerste indruk van dit alles, als ik de foto's van de school zie: Allemaal zo anders, maar toch ook zo hetzelfde als bij ons...vb. de werkboekjes, de vriendschap van de kinderen. Nog veel leerrijke en avontuurlijke momenten! Het ga je goed!

    BeantwoordenVerwijderen