maandag 10 maart 2014

Maandag, 3 maart

Mijn eerste stagedag begon meteen goed. Ik wou mijn fiets nemen en zag dat mijn band helemaal plat was. Gelukkig was Sandy daar en hij gaf me meteen een andere fiets. Zo konden we toch op tijd naar school vertrekken.
De eerste dag voor de klas is echt goed meegevallen. De kinderen waren echt lief voor me. Ze kwamen me spontaan dingen vertellen en verschillende dingen aanbieden om te proeven. Zo vertelde een meisje dat ze naar een beurs was geweest en dat ze daar Hindoestaanse tekeningen had laten zetten. Dit vind ik echt mooi gedaan.


Ik begon met een kennismaking en een paar spelletjes. Ik leerde ze ook al een liedje aan. Ik leerde hen ‘en de krokodil…’ . Ze vonden dit echt superleuk. Toen speelden we ook nog galgje. Dit vonden ze echt de max. Ze hebben die dag nog verschillende keren gevraagd om dat te spelen. Maar ik had eerst met hen enkele afspraken gemaakt. Ze kregen een spelletje als ze goed meewerkten en luisterden. Ze maakten ook nog een naamkaartje. Dit maakte ik vast aan hun bank. Ik liet hen ook nog even kort voorstellen. Zo wist ik ook hoe ik alle namen moest uitspreken want dit is niet altijd zo eenvoudig J
Ik mocht dan ook nog een leesles geven. Dit verliep voor mij iets moeilijker. Er waren verschillende kinderen die hun boek niet meehadden of deze pagina niet hadden. Dus deze konden al niet gemakkelijk meevolgen waardoor ze de anderen gingen storen. Deze klassen zijn ook open dus alle geluiden van buiten en rondom jou hoor je. De kinderen hoorden elkaar amper en wisten dan ook niet waar we zaten met lezen. Ik spoorde hen aan om extra stil te zijn en die dat aan het lezen was extra luid te laten lezen. Dit ging dan wel beter.
De leerlingen krijgen ook 3 keer in de week een soort pap. Dit krijgt de school van de overheid.


Als we terugkwamen, was het aan het regenen. Op zich deed dit wel eens goed maar we hadden ook wind tegen en al de regen in de ogen is niet zo ideaal als je weet hoe het verkeer hier soms is. Onderweg stopten we nog om enkele boodschappen te doen. Ik nam ook wat karton mee. Als ik iets moet knutselen, heb ik dit al bij de hand heb.

Als we thuis waren, ben ik verder aan mijn lessen begonnen. Ik krijg steeds de dag op voorhand de lessen voor de dag nadien. Ik heb gevraagd dat ik ook een paar lessen meer mag geven. Dit mocht uiteindelijk wel. Ik ben dan nog heel de namiddag en avond bezig geweest voor school. Ik maakte MAB-materiaal in karton om een les over tientallen en eenheden uit te leggen. 



’s Avonds verrasten onze kotgenoten ons met een echt Belgisch gerecht. Het was kippenworst met aardappelen en rode kool. Echt heel lekker. Het heeft zo gesmaakt. Daarna werkte ik nog even door en keek alles nog eens na. Ik ging op tijd naar mijn bed om de dag nadien er op tijd uit te geraken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten