maandag 10 maart 2014

Zaterdag, 1 maart

In het weekend mogen we iets langer slapen. Ik had mijn wekker om 9 uur gezet. Ik nam iets om te eten en ging me dan klaarmaken. Ik ging samen met Kim, Else en Annelies naar de centrale markt. Hier was zoveel te zien.  Er was zoveel eten en andere spullen. We vroegen er soms ook wat uitleg bij. Het is leuk om beetje bij beetje meer dingen over de cultuur en het leven hier te weten te komen.
Zo zagen we op verschillende kraampjes dezelfde dingen terugkomen. We zagen veel soorten fruit en groenten. Iets dat vaak terugkwam was een soort houten potjes. Die worden gemaakt van de schil/omhulsel van een bepaalde vrucht. Er waren ook een soort witte stenen. Deze gebruiken ze voor een goede en gezonde huid te krijgen en te behouden.





Als we daar toekwamen was er ook een vrouw die ons meteen aansprak. Ze zag dat Kim zoveel muggenbeten had en ze zei dat we ‘Krappa-oil’ moesten gebruiken. Ze ging met ons mee naar een kraampje en we kochten allebei een potje. Het is echt wel iets raar. Het is iets heel vettig en stinkt enorm! Hopelijk helpt dit beter.


We keken onze ogen uit op de markt. Er was zoveel te zien en te proeven. Zo was er een vrouw die verschillende fruitsoorten liet proeven. We hebben dus ook allemaal iets gekocht. Ik kocht een soort lychees maar het was toch wel anders. Het smaakt heerlijk.


Daarna gingen we nog even naar een paar winkels. Ik kocht mij nog 2 lange, dunne broeken. Deze zal ik zeker kunnen gebruiken op school.
In de namiddag zijn we thuis gebleven om al aan de lessen te werken die we kregen.
De andere meisjes waren nog naar de stad gegaan. Omdat het die avond ook carnaval was, kochten ze voor zichzelf maar ook voor ons een masker. Heel leuk!



Die avond hadden Kim en ik een pasta salade voorzien. Als we klaar waren met eten, bleven we nog even aan tafel zitten. We hoorden ineens carnavalmuziek en sprongen als kippen zonder kop op onze fiets om te kijken wat er allemaal te zien viel. Er passeerde een stoet met dansende Brazilianen en luide muziek. Leuk om ze te zien!








We keerden dan terug naar huis en maakten ons klaar om naar een carnavalsfeestje te gaan. Het was leuk om deze mensen te zien dansen. Echt niet normaal hoe zij hun lichaam kunnen bewegen. Ik en een paar andere meisjes werden moe en keerden al terug naar huis met de taxi. 






Morgen zouden we een bezoek brengen aan een museum.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten