zaterdag 1 maart 2014

Vrijdag, 28 februari

Iedereen kwam vandaag heel vrolijk naar school want het was carnaval! De leerlingen moesten hun schooluniform niet aantrekken. Ze mochten zich verkleden of hun gewone kledij aantrekken. Sommige kinderen waren ook geschminkt. Daarna vertrokken de kleuters eerst gevolgd daar de lagere school op tocht. We gingen dus met heel de school in een stoet door de straten. Het was echt leuk om zo een hele rij verklede kinderen te zien. Er was ook een fanfare die heel de tocht mee stapte. De politie begeleidde ons ook heel de weg. Het was echt fijn. Want er stonden overal mensen naar ons te kijken. De mensen gingen door hun ramen hangen om naar ons te zwaaien. Echt een fijn gevoel. 
















Als we op school aankwamen, mochten de kinderen allerlei dingen kopen om te eten en te drinken. Jammer genoeg was alles zo vlug op. We hebben zelf niks kunnen proeven. Daarna mochten de kinderen nog vrij rond lopen en spelen op de speelplaats. Het was dus echt een feestdag. Ik had ook even tijd om met de leerkracht waar ik de komende week stage zou lopen enkele afspraken te maken. Ik mag elke dag een lesje geven en maandag gaan we naar het boekenfestival. Wordt best wel spannend de eerste dag lesgeven. Ik heb er wel zin in!
Als we naar huis keerden, zijn we nog in de winkel gestopt om enkele boodschappen te doen. Als we thuis kwamen, moesten we op gesprek gaan. We zouden misschien niet in ons huisje kunnen blijven. Omdat het meisje dat toegekomen was eigenlijk nog samen met 2 andere meisjes wou samen zitten. Maar na overleg zijn we tot een oplossing gekomen en kunnen we in ons huisje blijven. Gelukkig! We zijn het nu al gewoon met onze kotgenoten.

Verder heb ik nog aan mijn blog gewerkt. We aten samen heerlijke pasta carbon ara. Deze avond zou er weer een nieuw meisje toekomen maar het zou wel heel laat zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten