maandag 24 maart 2014

Zondag, 16 maart

We stonden weer vroeg op om naar een kerkviering te gaan met een gospelkoor. De kerkdienst duurde 3 uur. Ik vond het heel leuk om eens mee te maken. Het is heel anders als bij ons. Als we binnen kwamen, was iedereen op zijn manier al aan het bidden. Als de viering echt begon, werd er eerst een hele tijd gezongen. In de liederen werd Jezus steeds als groot en machtig vernoemd. Dit herhaalden ze zo vaak. Daarna was er ook een geldophaling. We werden als nieuwe mensen ook hartelijk onthaald. We moesten gaan rechtstaan en kregen van verschillende mensen een hand. Daarna werden nog andere vragen gesteld. ‘Wie heeft  Jezus tegengekomen?’ ‘Wie heeft iets slecht meegemaakt?’ ‘Wie wil Jezus tot zich nemen?’ Hier werd dan met de mensen over gepraat die hier ‘ja’ op antwoorden. Bij sommige mensen moesten de slechte geesten uit hun lichaam gejaagd worden. Hiervoor gebruikten ze doeken en moesten wij onze handen uitstrekken om kracht te sturen.  Dit was echt speciaal om te zien want hier was een heel ritueel aan verbonden. De viering werd afgesloten met weer enkele liederen.







Als we thuiskwamen, heb ik eerst lekker gegeten en dan weer verder gewerkt voor school. De tijd was vlug om want om 6 uur moesten we op de voetbal zijn. We waren door enkele spelers uitgenodigd om naar hun match te gaan kijken. Op zich interesseert voetbal me niet maar ik vond het wel leuk om eens te zien. Het is uiteindelijk gelijke stand geworden. 








Daarna wouden we nog iets gaan drinken maar uiteindelijk zijn we gewoon naar huis gegaan. Ik was wel blij want ik was redelijk moe van de voorbije dagen. En zo was ik ook redelijk op tijd in bed om de dag nadien nog een paar dingen in de voormiddag af te maken. In de namiddag gaan we Holi Pagwa vieren.


1 opmerking:

  1. De kerkdiensten zijn blijkbaar heel anders dan bij ons. Ook het kerkgebouw is totaal anders. Of is dat geen kerk?
    mama

    BeantwoordenVerwijderen