dinsdag 15 april 2014

Zondag, 6 april

Mijn wekker liep af tegen 8 uur want we zouden tussen 9 uur 30 en 10 uur vertrekken. Ik maakte mij dus op mijn gemak klaar maar toen belde mama nog. We waren al vlug 20 minuten aan het praten. Ik zei dat ik ging afleggen zodat ik kon eten en de laatste spullen wegzetten. Als ik beneden was om te ontbijten, kwam Tjitra zeggen dat ze juist nog iets moest gaan halen en dat we dan gingen vertrekken. Ik was helemaal nog niet klaar met eten en zat nog in mijn pyjama. Ik begon goed door te eten om dan alles nog klaar te maken. Ze hadden al een paar keer geroepen dat ze op mij aan het wachten waren. Ik vertrok dus halsoverkop. We vertrokken met de jeep van Tjitra. De rit ging redelijk vlot. We maakten een tussenstop waar we anders ook eens stoppen als we op trip gaan. Vandaar reden we in één stuk door naar Brokopondo.








Tegen de middag waren we daar. We kregen onze kamer en zetten onze spullen neer. Dan gingen samen met Tjitra de buurt gaan verkennen. Ze toonde ons de belangrijkste plaatsen. Alles ligt hier op loopafstand van elkaar. De school ligt net tegenover onze slaapplaats. Dat is dus heel gemakkelijk. Verder heb je ook nog 2 kleine winkels, een commissariaat en het Nuclier centrum. Daar zouden we wel kunnen internetten tegen betaling. We reden nog verder door en kwamen aan een strand. Daar gingen we even ontspannen. We gingen met de voeten in het water. Het was daar een prachtig zicht! Je kon er zo goed ontspannen. Er was buiten ons niemand anders. Daar bleven we een klein uurtje.










Als we terug keerden, stopten we nog even in een winkel. Daar kochten we een brood en wat water. Zo hadden we al iets voor de eerste dag. Dan reden we terug naar onze slaapplaats. Daar ging Tjitra nog enkele afspraken maken met meneer Sandvliet. Hij houdt dit gebouw open. Het is een heel vriendelijke man. Hij stelde ons meteen op ons gemak en zei dat als er iets was we altijd bij hem langs mochten gaan. Hij zorgde ook voor een heerlijke maaltijd voor ons. Het was heel lekker.  We bleven nog even buiten zitten. We merkten al vlug op dat het hier zo rustig was. Een heel groot verschil met de stad. Dus wouden we iets gaan doen. We gingen op zoek naar een ander stukje strand dan dat waar we al geweest waren.  Het strand waar we eerst waren, moesten we betalen.  Onderweg kwamen we enkele mensen tegen. Iedereen zegt steeds vriendelijk goede dag en vraagt hoe het gaat. Je zou zo met iedereen een praatje kunnen slaan. Heel leuk.  Zo leer je weer nieuwe mensen kennen. We hebben uiteindelijk wel een plekje gevonden. Er waren nog 2 meisjes aan het water dus zag het er wel veilig uit.  Ik was dus vlug het verkoelende water ingegaan. Dat deed echt deugd. Ik ging niet te diep in het water want ik vertrouw de piranha’s toch niet helemaal.

Even later kwamen er ook enkele jongens zwemmen. Ze begonnen een beetje te praten tegen ons. Maar wij gingen net naar onze slaapplaats terugkeren. Als we terug waren, nam ik een douche. ’s Avonds aten we enkele beschuiten met choco. We gingen ook nog  met Tjitra praten. We hadden een heel leuke babbel. Tegen de avond gingen we met de auto nog eens rondrijden. Tjitra was op zoek naar een plaats waar ze wifi had. Daar bleven we even staan. Als we terugkwamen, gingen we allemaal ons bed in. De volgende ochtend moesten we tegen 8 uur klaar zijn. Tjitra zou met ons mee naar de school gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten