vrijdag 4 april 2014

Woensdag, 2 april


Vandaag zijn we met de taxi naar school gegaan omdat we al ons aangekochte materiaal gingen meenemen. Ik had ook nog al mijn decoratiemateriaal (zelfgemaakt) mee te nemen. De auto van Chico was weer goed gevuld. 


Ik zette alles in de klas en zette dan alles klaar voor mijn les. Ik stond vandaag alleen voor de klas omdat mijn leerkracht een bijscholing had. Het ging heel goed. Ik had de kinderen goed in de hand. De lessen verliepen ook goed. De les over kloklezen ging heel vlot. De meeste kinderen zijn er nu echt mee weg. Daarna was er nog een les schrift. Deze ging ook goed. Ik heb wel mijn opwarming iets ingekort omdat ze iets te rumoerig werden. Ik ben vandaag ook met hen naar de mediatheek van de school geweest. Daar mochten ze hun boek inleveren en een ander boek kiezen. Dan vertelden we ook even over Pasen. De leerlingen kregen nog tijd om een tekening te maken over Pasen. 




Dan gaf ik nog een leesles en was de dag voorbij. Ik gaf al mijn gekocht materiaal een plaatsje en maakte de klas zo een stukje mooier. 


















Als we thuiskwamen, ging ik mijn lessen al maken voor de laatste dag. Ik moest hier ook nog veel materiaal bij maken maar daar ging ik nog niet aan beginnen. Ik ging eerst samen met Kim nog naar de winkel. We besloten om voor alle kinderen van onze klas en alle leerkrachten van de school pannenkoeken te bakken. We hadden dus heel wat inkopen. We brachten ook het eten voor die avond mee. We zouden wraps maken. Als we thuis kwamen, begonnen we aan het beslag. We bakten zeker 120 pannenkoeken. Tegen 19 uur moesten we bij Tjitra zijn en kregen we nog een beetje info over het binnenland. We zullen zaterdag vertrekken en de week erop zondag terug zijn. Het zal iets heel anders worden maar ik kijk er echt naar uit! Daarna gingen we verder met het bakken. Kim had al verschillende keren gezegd dat ik aan mijn materiaal mocht verder werken maar ik wou ook meehelpen met de pannenkoeken. Na nog even mee te helpen, ging ik voor school nog een beetje verder werken. Ik maakte nog allerlei materiaal om de tafel van 4 op een speelse manier verder in te oefenen. Zo maakte ik een domino, memory, ganzenbord, bingo en knijpkaarten.



Als ik hiermee klaar was, ging ik Kim verder helpen. Ik bakte de laatste pannenkoeken en ruimde heel de keuken op want dat was wel nodig. 





We waren blij dat alles afgeraakt was maar het was ondertussen wel al middernacht. Ik nam nog een douche en kroop dan mijn bedje in.

2 opmerkingen:

  1. De klas ziet er echt super uit met al het materiaal dat je voorzien hebt!
    Ook die muurtekeningen zijn prachtig!
    Je hebt dat super gedaan!
    Sowieso dat ze u daar gaan missen he!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super! Mooi materiaal, goed werk geleverd, Sarah!
    Veel groetjes
    Iris en co

    BeantwoordenVerwijderen