donderdag 24 april 2014

Woensdag, 16 april


Ik stond om 8 uur 45 op. Ik had gisteren afgesproken met Kim om met ons lijstje met fruitsoorten naar de centrale markt te gaan. We gingen eerst eens een kijkje nemen en vroegen dan ook aan een paar mensen waar we alles konden vinden. Er was een vrouw die ons heel veel liet proeven. We proefden mango. Deze was heel zoet en lekker. Een heel andere smaak als bij ons. We proefden ook nog sweetbeans, zuurzak, sterappel,.. Het ene was al iets lekkerder dan het andere. De zuurzak vond ik eigenlijk niet zo lekker. Het zag er ook raar uit en had een beetje en rare textuur. We kochten ook enkele fruitsoorten: sterappel, ananas, mango, Surinaamse appeltjes en een stukje watermeloen. 









Dan gingen we ook nog eens kijken naar de kraampjes waar je juweeltjes kon kopen.  Mijn oog viel op een leuk armbandje. Ik paste het en ik vond het echt leuk. Ik vond dat het iets had. Dus kocht ik het. Daarna keerden we terug naar huis. Daar was Sophie met haar papa die op bezoek was. We hebben een leuke babbel gehad op het terras. Toen ging ik met Jorinde naar de winkel. Als we terugkwamen, had ik wel honger en ging ik meteen iets eten. Daarna had ik nog een rustige namiddag. Ik heb een paar filmpjes bekeken en lekker ontspannen in de hangmat. Was ook eens leuk. Daarna ben ik mij gaan douchen want we gingen samen met Eva en Eline en de papa van Eline gaan eten. We wisten eerst nog niet goed waar. En op sommige plaatsen was er ook geen plaats meer. We gingen eten in Ford Zeelandia. Dat is het museum waar we al langs gingen maar daar is ook een restaurant. Het was geen gewoon restaurant. Het was er echt heerlijk!  Het was er heel gezellig. We kregen eerst een hapje. Dat was een soepje met een vishapje bij. En als ze alles brachten, vertelden ze steeds wat we kregen. Het ging er dus wel heel chic aan toe. 


Daarna kregen we een voorgerecht. Dat waren verschillende schoteltjes waaruit we zelf konden kiezen. Er was gerookte zalm, tomaat mozzarella, tonijn en een soort salade. Dit was ook weer heel lekker en fijn. Ondertussen konden we ook al genieten van de prachtige maan. 





Toen kregen we het hoofdgerecht. We konden kiezen tussen vlees of vis. Ik koos voor vlees. Heel lekker. Het was lang geleden om nog eens ander vlees te eten dan kip. Het heeft dus heel goed gesmaakt.




Dan was het nog niet gedaan. Toen kwam er nog een dessert. Echt heerlijk. 


Ondertussen had Eva ook verteld over haar trips en dat ze dacht dat ze een zandvlooi had. De mevrouw van het restaurant hoorde dit en kwam eens kijken. Ze zei dat ze zich geen zorgen moest maken. Het was wel grappig want iedereen zat ineens rond Eva haar voet. 


Na nog even te praten, vroegen we de rekening. Dat was wel eerst even schrikken. Maar uiteindelijk had ik ook niet anders verwacht dan dat het duur zou zijn na alles wat we hier gekregen hadden. Als we thuis kwamen, heb ik niet zoveel meer gedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten