vrijdag 4 april 2014

Dinsdag, 1 april

Vandaag heb ik les gegeven over de maaltafel van 5 en ook al een korte herhaling op het kloklezen. Daarvoor maakte ik ook zelf een klok. Hier konden de kinderen zelf mee oefenen. Dit vonden ze heel leuk. Ik keek de boeken na terwijl de kinderen na school nog in de klas zaten. Ik gaf de kinderen die veel fouten hadden gemaakt nog een beetje extra uitleg. Zo kon ik me met een paar kinderen op de inhoud concentreren. Dat was wel goed. Morgen zouden we verder gaan met kloklezen.


Ik gaf ook een les taal. Bij deze moesten de leerlingen zinnen in de juiste volgorde leggen zodat het verhaal een juiste opbouw kreeg.




Als ik thuis kwam, maakte ik weer mijn lessen voor de dag nadien. Ik had toen ook tijd om met mijn promotor te skypen. We konden elkaar meer op de hoogte brengen over mijn eindwerk. Dit gesprek gaf me wel een geruststelling.

‘s Avonds heb ik nog veel geknutseld. Ik heb wel hulp gekregen van Else en Natania. Terwijl ik de tekeningen maakte en omlijnde, hadden zij al heel wat figuren ingekleurd. Daarna knipte ik ze nog allemaal uit en kleurde ik zelf nog verder. Ik zette alles klaar zodat ik de volgende dag al het geknutselde materiaal een plaatsje kon geven in de klas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten