vrijdag 4 april 2014

Donderdag, 3 april

Vandaag was de laatste dag in onze stageschool. Ik moest nog een rekenles geven. Hiervoor had ik al die spelletjes gemaakt om op een leuke manier de maaltafel van 4 in te oefenen.
Als ik op school toekwam, was de juf nog vol bewondering naar alles aan het kijken. Ze was echt heel blij. Ik vroeg haar ook of ik voor de laatste keer mee mocht voor het ophijsen van de vlag. Het was steeds aan mijn klas als ik er niet was. Daarom hadden ze vandaag gewisseld zodat ik ook eens mee kon gaan. Het was leuk om deze activiteit eens echt goed te zien en hun lied te horen. 


Daarna was het rekenen. De les verliep goed. Het rekenmateriaal dat ik gemaakt had, gaf ik na 5à10 minuten door aan een volgende groep.  









Het was snel pauze en daarna gingen we de zelfgemaakte pannenkoeken eten. De kinderen vonden ze heel lekker. Ze aten alles op hun gemak op terwijl ik met de juf nog wat decoratiemateriaal aan het ophangen was. Plots was Tjitra daar. Ze wou eigenlijk nog eens komen kijken naar mijn les geven maar mijn lessen waren allemaal al gegeven. Ze keek dan naar al het materiaal dat ik gemaakt en gekocht had. Ze nam ook enkele foto’s.




Daarna ging ik met Kim bij alle leerkrachten, zorgleerkrachten en directie om ook van hen afscheid te nemen en ze te bedanken. Dit vonden ze heel leuk. Ik maakte ook nog een klasfoto als herinnering aan een leuke, leerrijke stage.


Ik kreeg ook van enkele leerlingen iets. Zo kreeg ik cake, awarra's (fruit), noten, tekeningen en een roos. Wel heel leuk als je zo een dingen krijgt en de kinderen dan vertellen dat ze je leuk en lief vinden en dat ze je gaan missen. Dat is echt wel leuk om te horen!



De stage werd helemaal goed afgesloten met een goed verslag van de mentor en directie. Echt een super ervaring!





In de namiddag moest ik dringend al mijn kleren wassen want zaterdag vertrekken we voor een week naar het binnenland. Dan was het vlug tijd om mij kaar te maken om te gaan eten. We waren met een hele grote groep. We gingen met zijn allen naar een Indonesisch restaurant. We namen een rijsttafel. Dat is van alles een beetje en dan kan je zelf kiezen wat je neemt.







Daarna trokken we er nog op uit. Eerst gingen we een cocktail drinken in een bar. Daarna gingen we verder naar de Havana. Daar gingen we uit.

3 opmerkingen:

  1. Je stage zit er al op! Het is allemaal zo snel voorbij gegaan. Het rekenmateriaal dat je gemaakt hebt is fantastisch. Je merkt dat de leerlingen het super vinden. Ook je verjaardagskalender(boom) is heel mooi. Jouw knutseltalenten komen hier echt tot uiting. Al het didactisch materiaal dat je hebt kunnen kopen met je sponsorgeld uit Galmaarden is zeker een meerwaarde voor de school. Ze zullen het goed kunnen gebruiken. De directeur, je leerkracht, de kinderen en Tjitra zien er heel gelukkig uit. Het was zowel voor hen als voor jou een ONVERGETELIJKE ervaring! mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Sarah
    Ik heb even de tijd genomen om je uitgebreide blogberichten door te nemen.
    Het valt me op dat er in Suriname nogal wat gefeest en gevierd wordt :) en ook dat het er meer regent dan ik dacht.... maar daarnaast werken jullie ook wel hard aan jullie mooie materiaal. Ik ben blij te horen dat je met positieve evaluatieverslagen huiswaarts zal keren!
    Goed te horen dat Tjitra ook een kijkje kwam nemen, want vorig jaar gebeurde dit te weinig...
    En nu alweer uitkijken naar een nieuwe ervaring in het binnenland!
    Veel succes en vriendelijke groeten
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Af en toe kom ik ook nog eens een kijkje nemen op jullie blogs.
    Echt toffe en eenvoudige materialen daar voor dat lesje rekenen, ga ik ook onthouden! :-)
    Het begint nu ook te korten voor jullie, hé... Geniet er nog van.
    Wij zijn ondertussen al 4 weken thuis! Gek!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen