dinsdag 15 april 2014

Zaterdag, 12 april

Het was dus inderdaad vroeg opstaan. We namen een goed ontbijt en maakten onze zak om te vertrekken. Het was niet zo ver rijden. Onderweg stopten we nog even om enkele takken te nemen om daarmee te hengelen. Na de hobbelige weg door een mooi stukje natuur stopten we de auto. 



We moesten nog 2 minuutjes stappen naar de swamp (klein meer). Daar gingen we onze hengel eerst maken. Daarna hingen we er een worm aan en konden we beginnen te vissen. Kim had als eerste beet. Het was meteen een grote vis. Daarna was ik aan de beurt. Geeft wel een leuk gevoel om echt een vis te vangen. Na weer lang wachten had ik nog eens beet. Ik kreeg hem niet gevangen maar hij kwam steeds weer bijten. Toen zei Germen dat het een kleine vis was en dat hij mij een kleinere haak ging geven. En inderdaad. Het was een kleine vis en heb hem kunnen vangen. Tegen 11uur gingen we door. We hadden al goed gebakken want de zon scheen goed. We keerden terug met 6 vissen. Mooie vangst. 





We gingen niet meteen naar huis. Ze stelde voor om nog een ander dorpje te gaan bezichtigen, Klaaskreek. Onderweg gingen we mooie foto’s maken van de natuur. We gingen op het dak van de pick-up zitten. Echt een zalig gevoel en een optimaal uitzicht! Echt super!








We stopten even aan een kraampje langs de weg om wat fruit te kopen. In het dorp zelf gingen we ook even genieten van de natuur. We zagen vandaar een eilandje in de Surinamerivier, Sonette. Het is een klein stukje waar niemand woont. 














We gingen verder en mochten terug op het dak gaan zitten. We keerden langs nog een ander dorpje terug naar Brokopondo. Ik gaf mijn ogen goed te kost. Alles is hier zo mooi. Ze toonden ons ook één van de mooiste bomen, de Kankantrie. Het is een boom die vaak wordt gebruikt bij mensen die geloven in voodoo.











Als we aankwamen, maakten we nog een foto van onze mooie vangst. 



We gingen ons dan omkleden om nog even een duik te gaan nemen in de Surinamerivier. Het was eens iets anders als anders want het heeft bijna heel de tijd geregend. In het begin was dit wel fris maar dan kreeg ik het iets warmer. Echt warm heb ik niet gehad maar het was wel aangenaam. We maakten ook nog enkele foto’s. 




Na een paar uurtjes keerden we terug naar het logeergebouw. Daar namen we een douche en gingen dan aan het eten beginnen. We kregen eerst een soort vruchtencocktail. Kim ging Germen meehelpen met het eten terwijl ik met Nawin nog even praatte. Ik maakte een lijst met allerlei soorten fruit dat we zeker eens moesten proeven. 



Tegen dan was het eten klaar. Jammer genoeg gingen we onze zelfgevangen vis niet opeten. Het was wel een heerlijke maaltijd. Er was een heerlijke salade met frietjes en kip. Het heeft gesmaakt! 





We gingen buiten nog even napraten. Plots gingen ze nog achter de typische doeken die ze hier vaak dragen. Ze deden ons deze aan. Best wel grappig! Na nog even te zitten, ging ik slapen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten