maandag 17 februari 2014

Zondag, 16 februari

Ik was dus heel vroeg wakker. Ik nam een koude douche. Warm water heb je hier niet nodig aangezien het hier in het regenseizoen al 34 graden is. Wat zal dit worden als het droogseizoen begint. Ik ben nu al aan het puffen!
Kim en ik werden dan getrakteerd op een citytour. De chauffeur wou ons heel veel tonen en vertellen maar het was soms moeilijk om hem te verstaan. We zullen dit toch wel gewoon moeten worden. Ik zal hier zelf ook moeten opletten dat ik traag en duidelijk spreek zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan.
Als we terug kwamen van het stadsbezoek gingen we op gesprek met Tjitra. Dit gaf veel duidelijkheid. Dat gaf een goed gevoel. Zo maakten we enkele afspraken. We moesten ook nog enkele papieren handtekenen. Zo spraken we ook af dat we al een planning moesten maken zodat we deze planning morgen aan de stageschool kunnen tonen. Dus morgen gaan we naar de stageschool en daarna gaan we naar de vreemdelingenpolitie om ons visum te laten aanpassen.
Aangezien we nu in een ander huisje zijn dan we normaal zouden verblijven, werd ook de datum van ons verandering van huis vastgelegd. Dit zou 3 maart zijn.
We huurden ook een fiets. Deze kregen we meteen. Kim en ik dachten dan ook om al boodschappen te gaan doen. We moesten eerst ons geld gaan pinnen (omwisselen). Dit lukte niet meteen. We fietsten dan maar verder naar een ander pinautomaat. Daar ging het dan wel. Zo nu konden we onze eerste inkopen gaan doen. Aan één ding hadden we niet meteen gedacht. De winkels zijn namelijk op zondag gesloten. Elke zondag is er wel een markt.
We vonden uiteindelijk wel een winkel waar we iets konden kopen zodat we toch al konden ontbijten de volgende dagen. We stopten op de terugweg even om een foto te maken van prachtige papegaaien. Terwijl dit aan het doen waren, had ik plots een platte band. Daar stonden we dan. We gingen dan maar te voet helemaal terug. 




Als we toekwamen hebben we onmiddellijk alle belangrijke nummers, ook die van een taxi, in onze gsm gezet. We zagen dan ook 2 meisjes die we al kenden van op de infodagen van SPS. Dat was wel een leuk weerzien.
We zijn deze avond allemaal samen gaan eten. Het was ‘roti’. Dit is een typisch gerecht van hier. Ik vond het best wel lekker. Het was wel heel pikant. Het was ontspannend om met heel de groep iets te gaan eten.

Morgen gaan we dus op gesprek op onze stageschool. SPANNEND!

Ik breng snel verslag uit hoe dit was!

2 opmerkingen:

  1. Dag Sarah, het is leuk om te zien dat je het daar zo goed hebt! Hopelijk kan je goed tegen de warmte. Is het eten daar niet te pikant? Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waar zijn jullie die roti gaan eten? We hebben het ook al gegeten, maar bij een gezin thuis. Dus nog op zoek naar een plaats waar je dit kan gaan eten. :)

    BeantwoordenVerwijderen