zaterdag 22 februari 2014

Dinsdag, 18 februari

Op dinsdag waren we nog een dagje thuis. We konden dus even uitslapen. Ik heb wel maar tot 7 uur kunnen slapen maar het voelde wel goed.
We hebben op ons gemakje ontbeten en daarna maakten we ons klaar om een paar dingen te gaan bezichtigen. Zo gingen we naar het Onafhankelijkheidsplein. We bezochten ook de Palmentuin en de bijhorende speeltuin. De Palmentuin was echt prachtig om door te wandelen. Ik voelde me echt op vakantie. Zoals je bij ons ook  gedenkbeelden hebt, kwamen we in deze tuin er ook een paar tegen. Achter in de tuin was een speeltuin. Hier konden we ons even weer helemaal kind voelen.










Ondertussen was het al middag en gingen we iets gaan eten. We hadden al van verschillende mensen gehoord dat het in ‘Zus en Zo’ wel heel lekker is. Daar zijn we dan ook gaan eten. Het was echt een heerlijke kaart met heel veel keuze. Ik nam een soort hamburger en Kim nam een salade met zalm.
Ze hadden niet gelogen. Het was er echt heerlijk!






Daarna fietsten we verder naar het Onafhankelijkheidsplein. We bezochten het ‘I love SU’-beeld. We gingen ook nog kijken aan het water. Daar was het echt bakken. Eigenlijk is het hier overal heel warm. We hadden daar echt een prachtig uitzicht.







Daarna gingen we naar de winkel. Wij hadden voorgesteld om die avond te koken. We reden naar de Tulip. Dat is een groot magazijn waar je echt alles kan kopen. Zelfs producten van bij ons, merken van bij ons. Kim en ik besloten om scampi’s te maken voor onze kotgenoten. We brachten ook nog wat dingen mee voor onszelf. Aan de kassa ging het er anders aan toe als bij ons. Er stond aan elke kassa iemand die al onze boodschappen uitpakte en na de kassa was er iemand die alles in zakjes plaatste. Dit had ik nog nooit gezien. Als 2 muilezels fietsten we naar huis. Onderweg zijn we nog even gestopt om voor mij nog enkele producten (Tropical bush en chilling oil) tegen de muggen te kopen. Ik heb er echt wel last van maar mijn kotgenoten stelden me gerust en zeiden dat dit over een week of 2 wel al beter zou zijn. Dit is toch een geruststelling.




Daarna fietsten we verder naar huis. We plaatsten alles meteen in de frigo en gingen even het thuisfront op de hoogte brengen.
We gingen even bijpraten met onze kotgenoten en gingen daarna onze scampi’s klaarmaken. Dit was echt niet zo snel klaar. Voor zo een grote groep zoveel scampi’s bakken, was niet zo gemakkelijk. Uiteindelijk hebben we er met zijn allen van gesmuld. We hadden er een rode saus bijgemaakt en hadden er stokbrood bij voorzien.

Ik was die avond wel moe en ben dan maar om 10 uur 30 in mijn bedje gekropen. Dit was ook met de gedachte dat we de dag nadien om 6 uur moesten opstaan. Het was de dag nadien de eerste keer naar school fietsen, dus moesten we toch zorgen dat we op tijd vertrokken.

1 opmerking:

  1. Wauw, het ziet er daar écht tof uit!
    Jullie hebben zo te zien al verschillende dingen bezocht.
    Ook leuk dat jullie van alles zo wat foto's trekken, zo kunnen we jullie belevenissen hier goed volgen. ;)
    Geniet van deze ervaring!

    We missen je!
    Veel liefs uit België
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen