vrijdag 2 mei 2014

Zaterdag, 26 april

In de voormiddag heb ik niet zoveel gedaan. Ik heb me vlug klaargemaakt want in de namiddag zou ik samen met Kim op dolfijnen- en kaaimannentour gaan. Tegen 13 uur moesten we op Leonsberg zijn. Daar kwam de bootsman ons ophalen. 





Onderweg nam hij nog enkele mensen op die samen met ons de dolfijnen gingen spotten. Eerst zagen we alleen donkere dolfijnen maar deze zijn niet zo speels vertelde de gids. Een beetje verder zagen we ook enkele lichter getinte dolfijnen. Echt heel leuk om deze te zien. Ze sprongen voor onze boot heen en weer. Ik heb enkele leuke filmpje kunnen maken. Op de foto’s zie je ze minder goed. 






Kim heeft echt een hele mooie foto kunnen nemen. Prachtig! Ze waren er al mee aan het lachen dat ze die foto kon verkopen.




Na de dolfijnen gingen we naar een plantage kijken. Op de boot kregen we enkele lekker hapjes. Na even varen, waren we aan de plantage gekomen. Daar kregen we een uitgebreide uitleg van de gids. De gids vertelde over een man die was begonnen met een kleine grond maar hij heeft zijn gebied steeds meer uitgebreid en nu heeft hij een enorm territorium. Daar grazen ook koeien. Hij haalt dus veel geld uit zijn landbouw. 








We wandelden terug tot aan de boot. Dan voeren we naar een dorpje. 


Daar aten we nasi met kip. Het was heel lekker. 



Toen moesten we nog een tijdje wachten om op kaaimannentour te gaan. Daarvoor moest het donker zijn. Om de tijd door te komen vroegen we aan de bootsman dat we met hem mee mochten. Hij ging even naar de andere kant van het water om benzine te halen voor zijn boten. Daar liet hij ons ook nog een oude suikerfabriek zien. 








Dan keerden we terug en was het tijd om ons klaar te maken om de kaaimannen te spotten. We smeerden ons overal goed in met deet en deden lange kleren aan. Daarover wreef ik nog eens met deet. In het moerasgebied zou je heel veel muggen hebben en zo zou je de muggen toch een beetje kunnen tegenhouden. 


We mochten zelf kaaimannen vangen. Dit deden we met een stok met daar een lus aan. Deze lus moesten we rond de kop van zo een kaaiman leggen en dan moest je heel hard trekken. Ze deden dan meteen een rekker rond de bek van het dier. Als het dier te onrustig was, trokken ze aan de staart. Kim en ik hebben er elk 2 gevangen. Onze gids heeft er ook één gevangen met de blote hand. Als we enkele foto’s hadden genomen, was het tijd om terug te keren. 













Op de terugweg kon ik genieten van een prachtige sterrenhemel. Als we thuis kwamen, zijn we meteen gaan douchen en hebben we ons klaargemaakt om nog iets te gaan drinken met Eva en Eline. Het werd een lange maar leuke avond.

1 opmerking:

  1. Amai seg, die uitstap had ik wel willen meedoen!
    Ik had ni gedacht dat je die kaaimannen zou durven vastgenomen hebben! chapeau! ;D
    Opnieuw supermooie foto's! :)

    Alez hop, de laatste daagjes in Suriname komen er aan en dan kom je EINDELIJK terug!
    Geniet er nog van!
    Glenn

    BeantwoordenVerwijderen